Tuesday 26 April 2011

shiheen sakit perut..

tadi dalam kul bape ek..330ptg gitu lauser (teacher) Loh call, Shiheen sakit perut katanya..nangis2 kat sekolah...suh g toilet tak mau katanya...so lauser dia suh amik bwk balik..dah ibu pun tekocoh2 la ajak zarriel masuk keta..g sekolah shiheen..

masa tu tgah hujan ..tp x lebat la sgt..tapi kat 1 junction ni..ade simpang ke kanan..jalan tu 3 lane..aku nak terus..tapi aku kat lane paling kanan..lane tgah ade lori..
lepas trafic lite..aku trus..tp lori tu nak kekanan..Ya Allah..nyaris aku sempat elak dari lori tu..kalo x sure dah melekat kat bahagian tengah lori tu..fuhhh mujur..Alhamdulillah...time tu fikiran melayang2 sungguh...radio pun x bukak..hmmm..bahaya sungguh kan?? harap2 x jadi lg la mcam ni..

ok..balik balik cita pasal shiheen sakit perut ni....dah sampai sekolah..amik pas pelawat kat guard..trus naik kelas..sampai jek kelas..intai dia..ok je tgok nye..bila ketuk je pintu kelas..shiheen nampak ibu dia...ape lagi..meraung x hingat punya..pastu datang le 2 kawan kelas dia..mengadu..ntah dorang ckp ape..in mandarin..dah teacher dia kena transelate...oooo..rupa rupanya shiheen kena tumbuk kat perut..ade budak kelas lain yg tumbuk...

dah aku ni yg termanggu2..terus la di bawak ke kelas budak tu..ngan jumpa cikgu displin bagai..hmmm..jumpa la ngan budak tu..si shiheen ni dari tadi la senyap nye..tukang report ber2 td la yg menjalankan tugas...n bila tanya shiheen dia ngangguk n ramai gak yg nampak budak tu tumbuk shiheen..
cikgu displin tu pun bgtau budak ni dr td asik le bedal org jek kejenye...dah kene rotan pun...macam2..then bila aku tanya cikgu tu napa budak ni camtu..

dia pun cita lah sejarah salah silah budak ni...problematik rupanya..parents divorced..so nenek x tua yang jaga..parents x jenguk langsung...hmmm..kesian kan?? sebab tu ke? dia rasa kekurangan ke..? dia jadi memberontak mcm tu..? hmmm..kesian nenek dia..napala parents dia lepas tangan camtu.. aku bgtau budak tu..x mau la gaduh2..tumbuk2 orang...kawan2 sama suma orang kan bagus...n aku pesan gak kat shiheen..hati2 lah..jangan campur sgt la ngan budak2 camtu...mayb dorang gurau kasar awak x tahan..

so aku x jadi la amik shiheen..maka 2 jam lah aku tunggu shiheen kat parking keta...huhu

2 comments:

  1. abg shiheen strong la skit..mcm mane nak backing org nanti..

    ReplyDelete
  2. Tula ilham..abg shiheen ni telebih manja kot...

    ReplyDelete